Rejestracja telefoniczna: 61 872 26 39

Metody terapeutyczne

TERAPIA MANUALNA

Koncepcja zajmująca się badaniem i leczeniem zaburzeń funkcjonalnych w układzie ruchu pacjenta. Rozbudowana diagnoza pozwala na wykrycie zmian strukturalnych narządów ruchu: mięśni, stawów, nerwów. Podczas leczenia stosuje się odpowiednie techniki mobilizacji stawów, neuromobilizacje struktur nerwowych, leczenie tkanek miękkich, a także medyczny trening funkcjonalny, który wpływa na stabilizację struktur i podtrzymywanie efektu terapeutycznego.

PNF

Koncepcja posiadająca własną filozofię i zasadę pracy z pacjentem, gdzie podstawowym celem jest praca nad funkcją, której pacjent potrzebuje. Jest to metoda usprawniania przyjazna, oparta na bezbolesnej pracy. Celem terapii jest przywrócenie wzorców ruchowych poprzez wykorzystanie techniki stabilizacji, rozluźnienie oraz technik uczących ruchu i koordynacji.

McKENZIE

Własny sposób czynnościowego badania narządu ruchu oraz inne podejście lecznicze. Istotą metody jest system samodzielnego radzenia sobie z bólem. Pacjent, ruchem wykonywanym samodzielnie lub z pomocą terapeuty czynnie koryguje zaburzone struktury dysku. Celem strategicznym metody jest zmniejszenie liczby nawrotów poprzez wyuczenie prawidłowego wykonywania codziennych czynności.

NEUROMOBILIZACJA

To terapia manualna układu nerwowego,która dziala bezpośrednio na układ nerwowy człowieka.Terapia polega na napinaniu i rozciąganiu danego nerwu,tak aby przemieszczały sie wewnętrzne i zewnętrzne jego struktury.Uzyskuje sie to dzieki odpowiedniemu ustawieniu kątowemu kątowemu stawów w okolicy których przebiega nerw.Aby maksymalnie go napiąć, można zastosować dodatkowe trakcje lub ruch w danum stawie.Dobór i modyfikacja technik zalezy od objawów w badaniu klinicznym.

Wskazania;

dolegliwości bólowe/bóle piekące,promieniujące,tępe,stresowe,migreny/

ostre stany zapalne

zaburzenia mięśniowe/wzmozone napięcie,bolesne i nadmierne skurcze.bolesne przykurcze,zaniki