Rejestracja telefoniczna: 61 872 26 39

Terapia bólów głowy

Napięciowy ból głowy może trwać od 30 minut do 7 dni. Zwykle jest to ból uogólniony, nie pulsujący i występujący obustronnie. Daje wrażenie ucisku. Napięciowy ból głowy zazwyczaj nasila się w ciągu dnia. Zaostrzyć go może również stres.
Przyczyny bólu głowy:
Przyczyn pojawienia się bólu głowy jest bardzo wiele. Do najczęstszych należą: zmęczenie, silny stres emocjonalny, problemy z krążeniem mózgowym, wahania hormonalne, zaburzona przemiana materii oraz nieprawidłowości naczyniowe.
Zapraszamy do palcówki gdzie nasi fizjoterapeuci pomogą Państwu zwalczyć bóle głowy.

Najczęściej spotykanymi rodzajami pierwotnego bólu głowy są:

migreny – dokładna przyczyna ich występowania nie jest znana. Najczęściej migrena ma charakter jednostronny i pulsujący. Towarzyszyć jej mogą nadwrażliwość na światło, zapachy oraz dźwięki. W niektórych przypadkach epizod bólowy poprzedza tzw. aura, przebiegająca z ubytkami w polu widzenia i pojawieniem się mroczków przed oczami;
klasterowe bóle głowy – jak dotąd nie ustalono ich przyczyny. Silne napady pojawiają się najczęściej w okolicy skroni, oczodołów i czoła. Ponadto mogą wystąpić łzawienia, zaczerwienienie spojówek i obrzęk powieki. Ból trwa nawet kilka godzin i najczęściej pojawia się w nocy;
napięciowe bóle głowy – diagnozuje się je najczęściej u młodych kobiet (między 25. a 35. rokiem życia). Mają różny obraz kliniczny i tym samym różne natężenie i czas trwania. Nie wiadomo, co jest pierwotną przyczyną tego rodzaju dolegliwości, jednak uważa się, że wpływ na nią mają zarówno czynniki fizjologiczne, jak i psychologiczne czy społeczne.