FB

Zabiegi fizjoterapeutyczne

Laser

Precyzyjne naświetlanie tkanek za pomocą światła laserowego o parametrach biostymulacyjnych. Wykorzystując światło laserowe o niskim natężeniu do tzw. biostymulacji laserowej, możemy dostarczyć do tkanek i komórek dodatkową energię wspomagając naturalne procesy regeneracyjne organizmu i przyśpieszając gojenie. Dodatkowo, przez zmiany w gospodarce tlenowej komórek i polaryzacji błon komórkowych uzyskujemy wyraźne działanie przeciwbólowe.

Wskazania - zespoły bólowe kręgosłupa, choroba zwyrodnieniowa stawów, przewlekłe zapalenie stawów, trudno gojące się rany, blizny pooperacyjne, bóle korzeniowe, nerwobóle, przykurcz mięśni.

Magnetoterapia

Wpływa na poprawę odżywienia tkanek, przyspiesza zrost kostny, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco.

Wskazania - stan po złamaniu kości, zwichnięcie stawów, naderwanie ścięgien i torebek stawowych, zmiany zwyrodnieniowe i stany zapalne stawów kręgosłupa i kończyn, osteoporoza, choroba niedokrwienna serca, zapalenie zatok, zapalenie oskrzeli, trudno gojące się rany.

Prądy diadynamiczne

Ma działanie przeciwbólowe, zmniejszające napięcie mięśniowe.

Wskazania - nerwobóle, choroba zwyrodnieniowa stawów, niedokrwienie tkanek, zaniki mięśni.

Tens

Prądy silnie działające przeciwbólowo - działanie to oparte jest na wygaszaniu bólu przez stymulację nerwów.

Wskazania - zespól bólowy mięsni, zespól bólowy kręgosłupa i stawów, nerwobóle.

Galwanizacja

Polega na poddaniu tkanek wpływowi przepływającego stałego prądu elektrycznego. Wywołuje pobudliwość nerwów i ukrwienie w okolicy poddanej zabiegowi, działa przeciwbólowo.

Wskazania - nerwobóle, choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa, porażenie nerwów obwodowych, stany pourazowe układu kostnego.

Ultradźwięki

Są to fale akustyczne o wysokiej częstotliwości (1-3 MHZ). Tkanka naświetlana tego typu falami podlega mikromasażowi, którego efektem jest zwiększona temperatura, przyśpieszone mikrokrążenie.

Wskazania - bóle mięśni, nerwobóle, ostrogi piętowe, zapalenie stawów kręgosłupa, zwyrodnienie stawu kolanowego i biodrowego, bolesność nadkłykcia, przykurcz spowodowany blizną, rwa kulszowa i barkowa.

Prądy Kotza

Prąd średniej częstotliwości o różnym zastosowaniu np. wzmacniającym, rekrutującym włókna mięśniowe, stymulującym naprzemiennie dwie przeciwstawne grupy mięśniowe.

Wskazania - zarówno w rehabilitacji jak i w odnowie biologicznej i sporcie jako metoda wspomagania treningu siłowego lub wytrzymałościowego mięśni.

Prądy Traberta

Impuls prostokątny; dwa programy: tradycyjny i modulowany. Stymulacja wpływa hamująco na wspólczulny układ nerwowy, rozluźnia mięśnie przykręgosłupowe i hamuje przewodnictwo bólowe.

Wskazania - zespoły bólowe i zaburzenia krążenia obwodowego.

Tonoliza

Polega na stymulacji mięśnia spastycznego serią impulsów odpowiednimi prądami leczniczymi. Zmniejsz spastyczność mięśni.

Wskazania - schorzenia, w których występuje spastyczny niedowład mięśni np. stan po udarach mózgu, stwardnienie rozsiane, dziecięce porażenie mózgowe.

Krioterapia

Miejscowe schładzanie ciała przy użyciu oparów ciekłego azotu. Głębokie przekrwienie tkanek występujące po chwilowym schłodzeniu ułatwia wykonywanie ćwiczeń leczniczych. Działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwobrzękowo i zmniejsza napięcie mięśni.

Wskazania - stany zapalne stawów, zmiany zwyrodnieniowe stawów oraz kręgosłupa w okresie zaostrzeń, nerwobóle.

Lampa Sollux

Nagrzewanie tkanek za pomocą lampy o silnym świetle podczerwonym. Podczas naświetlania dochodzi do dość głębokiego przegrzania tkanek, tym samym uaktywniają się procesy przekrwienia tkanek nawet głębokich, chorobowo zmienionych miejscach.

Wskazania - przewlekłe stany zapalne układu ruchu, dawne zmiany pourazowe, nerwobóle, zespoły bólowe kręgosłupa, zapalenie zatok.

Lampa Bioptron

System Terapii Światłem BIOPTRON jest opatentowanym na skalę światową urządzeniem medycznym ze specjalnym mechanizmem optycznym, które emituje światło o widmie podobnym do tej części widma elektromagnetycznego, która jest wytwarzana w naturze przez słońce, ale bez promieniowania UV. Terapia Światłem BIOPTRON może w sposób naturalny wzmacniać regeneracyjne i utrzymujące równowagę zdolności organizmu, przez co pomaga organizmowi wyzwalać jego własny potencjał leczniczy. Po dojściu do tkanek energia światła wspomaga proces biostymulacji (co oznacza, że w pozytywny sposób stymuluje różnorodne procesy biologiczne w organizmie a tym samym wzmaga funkcje organizmu).

Fala uderzeniowa

Terapia falą uderzeniową (ESWT, RSWT) jest nowoczesną i wysoce efektywną metodą zabiegową: wysoka energia mechaniczna fali infradźwiękowej jest dostarczana do bolesnych części ciała. Dzięki zabiegowi falą uderzeniową można niezwykle skutecznie leczyć patologiczne zmiany ścięgien, więzadeł, torebek stawowych oraz mięśni i kości. Korzystne efekty terapii falą uderzeniową bardzo często występują już po 1 lub 2 zabiegu. Terapia eliminuje ból i przywraca pełną mobilność polepszając jakość życia.

Zawsze aktywne